vackra ord

Just tiden har en förmåga att gå en smula snabbare med honom, tiden har också en förmåga att stå alldeles still när han inte är med. Hjärtat har en förmåga att slå hårdare med honom, en förmåga att frysa fast utan. 
 
Jag borrar ned näsan i hans lockar för att andas in allt som är han, drar med fingrarna längs hans arm.
 

Från hans kyssbara nacke ned till hans höft har det bildats siluetter av ett fönsterbleck och av en persienn. Jag tänker att det kanske är den vackraste siluett jag någonsin har sett på en ryggtavla. Fast just i det här rummet skulle det egentligen kunna vara hur mörkt som helst, hans tavla skulle fortfarande vara den vackraste i universum - för när jag stryker med fingrarna över den bildas det ord.

Det är meningar bara jag ser, det är historien om oss.
Ett kapitel.

Du fick mig att känna det jag inte trodde att jag kunde känna igen.

Vackra ord av http://illusioner.devote.se


Jag älskar att läsa dikter hörni, jag blir så inspirerad till att skriva ner saker. Saker jag vill minnas, saker jag inte vill minnas. Bearbeta saker med papper & penna. Det är fint tycker jag. 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback